<?xml version="1.0"?>
<rss xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:georss="http://www.georss.org/georss" version="2.0">
  <channel>
    <georss:point>50.7234 14.9296</georss:point>
    <title>rarouš.weblog  - komentáře k článku</title>
    <link>http://rarous.net/
    <description>Komentáře k článkům rarouš.weblog.</description>
    <copyright>© 2004 - 2008 Aleš Roubíček. All rights reserved.</copyright>
    <generator>Gryphoon Weblog v1.78</generator>
    <item>
      <author>jirka</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km676</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km676
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 11:05:58 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;Ale i v HTML musí být uzavřené značky. To záleží pouze na lidech,
jak píší a co jim dovolí parser&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Aleš Roubíček</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km677</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km677
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 11:41:15 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km676"&gt;[1] jirka&lt;/a&gt; kdepak, některé nemusí. Virtuálně
uzavřené být musí a je dáno, kde. Ale psát je nemusíme. Tudíž
vizuálně chybí.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Naopak si myslím, že by na tom jak lidé píší mělo záležet
minimálně. Vždy by tu měl být nástroj, který ověří správné
sestavení dokumentu a popř. i jeho validitu před jeho publikováním.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Tady na blogu se to třeba stará texy. V práci to hlídá Visual Studio a
framework.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>jirka</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km678</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km678
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 13:02:09 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km677Tak"&gt;[2] rarouš&lt;/a&gt; to nejspíš bude tím, jak jsem se to
naučil. Tagy jsem uzavíral a atributy dával do uvozovek už před 10 lety,
takže tady žádnou výhodu nevidím.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Některé věci, které řeší David Grudl, mě překvapily. Vůbec by mě
nenapadlo, že by to mohl být problém. Budu se muset nad sebou
zamyslet :-)&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>jirka</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km679</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km679
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 13:06:28 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km677Nástroj"&gt;[2] rarouš&lt;/a&gt; by tu být měl, lidi ho nejspíš
vůbec nepoužívají. Nebo to funguje takto? : deklaruji xhtml dtd, hodím
dokument validátoru, vyhodí to chyby, tož změním dtd na html?&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;(berte to s úsměvem, já si myslím, že všichni lidé jsou dobří)&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>jirka</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km680</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km680
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 13:08:06 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;sakra, vypadlo slovo &lt;em&gt;nástroj&lt;/em&gt; na začátku předchozího
příspěvku&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Tomik</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km681</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km681
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 13:09:04 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km677"&gt;[2] rarouš&lt;/a&gt; To myslím zase hodně záleží na
okolnostech a subjektivním názoru.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Mě osobně nepřijde zase takový rozdíl mezi&lt;/p&gt;

&lt;pre
class="html"&gt;&lt;code&gt;&amp;lt;ul&amp;gt;
  &amp;lt;li&amp;gt;1 .položka seznamu&amp;lt;/li&amp;gt;
  &amp;lt;li&amp;gt;2 .položka seznamu&amp;lt;/li&amp;gt;
  &amp;lt;li&amp;gt;3 .položka seznamu&amp;lt;/li&amp;gt;
&amp;lt;/ul&amp;gt;&lt;/code&gt;&lt;/pre&gt;

&lt;p&gt;a&lt;/p&gt;

&lt;pre
class="html"&gt;&lt;code&gt;&amp;lt;ul&amp;gt;
  &amp;lt;li&amp;gt;1 .položka seznamu
  &amp;lt;li&amp;gt;2 .položka seznamu
  &amp;lt;li&amp;gt;3 .položka seznamu
&amp;lt;/ul&amp;gt;&lt;/code&gt;&lt;/pre&gt;

&lt;p&gt;Faktem ale zůstavá, že pokud člověk chce, HTML mu dovolí ten zápis
udělat nečitelným, ale to v xHTML určitě je taky (jen třeba jinde).&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Krata</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km682</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km682
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 13:23:10 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;to Tomik: No ale když máš v té položce třeba nějaký odkaz či php
kod nebo něco cp prostě zabere delší místo stavá se to nepřehledným. a
to nejenom u seznamů.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Vilém Málek</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km683</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km683
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 14:29:24 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;Problém (ne)uzavírání elementů leží trochu jinde, než se obvykle
prezentuje. Z „lidského“ hlediska je snadné říci, že odstavec (p)
nesmí obsahovat jiný odstavec a tudíž před začátek toho dalšího se má
vložit konec předchozího. Ale &lt;em&gt;kam&lt;/em&gt; před začátek? Za poslední
tisknutelný znak předchozího odstavce? Před první (tisknutelný či jiný)
znak následujícího odstavce? A mají se v potaz brát zalomení řádků?
Tahle zdánlivá maličkost není nikde řešena, takže si ji každý
prohlížeč musí řešit (a řeší) po svém, což ve výsledku vede k tomu,
že web v jednom prohlížeči funguje podle představ webdesignéra a
v druhém nefunguje vůbec. Uzavřením elementu problému předejdu a nic mě
to nestojí ;–)&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;(Pro ilustraci podobných problémů viz &lt;a
href="http://ejohn.org/blog/sub-pixel-problems-in-css/"&gt;Sub-Pixel Problems in
CSS&lt;/a&gt;. Podobné záležitosti vedli, mimo jiné, Hixieho ke vzniku
HTML 5.)&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Často se také tvrdí, že z hlediska parseru je jedno, jestli je element
uzavřený či ne. Jenže ono to tak jedno není. Pokud totiž všechny elementy
&lt;em&gt;musí&lt;/em&gt; být uzavřeny, stačí mi jeden algoritmický mechanismus pro
parsování všech elementů. Pokud však některé elementy uzavřeny být
nemusí, musím přidat pro každý takový element další algoritmický
mechanismus, který bude zjišťovat, kde má element uzavřít. Parser se
komplikuje, vznikají nejednoznačnosti, odlišnosti, chyby, náročnost
parseru roste…&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Timy</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km685</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km685
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 16:08:30 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;Mohl bych poprosit o nějaký zdroj co se týče toho prvního bodu ohledně
case-sensitivity class a id? Nemůžu to teď nějak najít, našel jsem pouze
&lt;a href="http://www.w3.org/TR/html401/struct/links.html#h-12.2.1"&gt;zmíňku
o atributu &lt;code&gt;name&lt;/code&gt;&lt;/a&gt;, kde je – v tom červeném rámečku –
zakázáno používat identifikikátory líšící se pouze velikostí písmen.
Víc se mi najít nepodařilo :-).&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>emilk</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km686</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km686
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 16:49:13 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km681"&gt;[6] Tomik&lt;/a&gt; Treba zrovna u tabulek je zavirani td pro me
osobne naprosto zbytecnej overhead&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;uz jsem asi tisickrat ladil chybu, kdy sem si kurzor omylem postavil mezi
&amp;lt;/td&amp;gt; a &amp;lt;td&amp;gt; a ne o kus dal a pak jsem na strance hledal svuj
chybejici content.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;vynechavani koncu td a li podle me zprehlednuje citelnost kodu pro lidi pri
upravach.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;a href="#km683"&gt;[8] Vilém Málek&lt;/a&gt; Jednoduchost parseru je takova
akademicka diskuze. S vasim argumentem mi nejde dohromady to, ze vetsina
prohlizecu v telefonech ma parser html a ne xml. Ale uprimne: nevim, proc je
to tak.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>emilk</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km687</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km687
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 17:02:36 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km683"&gt;[8] Vilém Málek&lt;/a&gt; sub-pixel&amp;gt; to mi prijde jako umelej
problem, v &lt;a href="http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/visuren.html#floats"&gt;css w3c
doporuceni&lt;/a&gt; u floatu je napsany, ze kazdej float element MUSI mit
explicit width.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Aleš Roubíček</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km688</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km688
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 17:21:07 GMT</pubDate>
      <description>&lt;p&gt;&lt;a href="#km685"&gt;[9] Timy&lt;/a&gt; Myslím, že je to napsáno přímo tady: &lt;a
href="http://www.w3.org/TR/html401/struct/global.html#h-7.5.2"&gt;Sekce
7.5.2 doporučení HTML 4.01&lt;/a&gt;. To [CS] za názvem atributu znamená
case-sensitive.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Ano spousta věcí je čistě subjektivních, tudíž nepatří do akademické
diskuse ;)&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Aleš Roubíček</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km689</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km689
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 17:24:40 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km686"&gt;[10] emilk&lt;/a&gt; Proč je v telefonech HTML parser? Protože
většina stránek by se nedala XML parserem přežvejakt. On by to vlastně asi
nedal ani HTML parser (podle specifikace).&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Plaváček</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km691</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km691
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 17:51:48 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km687"&gt;[11] emilk&lt;/a&gt; To platilo ve verzi CSS 2.0. Verze 2.1 už
pro plovoucí prvky doporučuje automatický výpočet (Shrink-To-Fit), podobně
jako u tabulek. Specifikace CSS ale přesný způsob nedefinuje a tak si to
každý prohlížeč řeší po svém. Čili jde o praktický, nikoliv umělý
problém.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>David Grudl</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km692</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km692
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 20:35:15 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;ad bod 1: &lt;a
href="http://www.w3.org/TR/1998/REC-CSS2-19980512/syndata.html#q4"&gt;http://www.w3.org/…syndata.html#q4&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;

&lt;blockquote&gt;
	&lt;p&gt;All CSS style sheets are case-insensitive, except for parts that are not
	under the control of CSS. For example, the case-sensitivity of values of the
	HTML attributes „id“ and „class“, of font names, and of URIs lies
	outside the scope of this specification. Note in particular that element names
	are case-insensitive in HTML, but case-sensitive in XML.&lt;/p&gt;
&lt;/blockquote&gt;

&lt;p&gt;ad bod 2: zcela souhlasím, ale protože v prvním článku jsem se chtěl
vyvarovat subjektivních závěrů, nechávám si to do chystaného
pokračování&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;ad bod 3: to je dle mého jen další mýtus, založený na špetce demagogie
(že striktnější formát má vliv na čitelnost). Srovnejme příklad
zapsaný v HTML, kde jsem (oproti doporučení W3C pro HTML) vynechal uvozovky
kolem atributů a odstranil nepovinné koncové značky a tentýž příklad
zapsaný podle všech doporučení XHTML:&lt;/p&gt;

&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;&lt;a
	href="http://knowhow.dgx.cz/xhtml/example-in-html.txt"&gt;http://knowhow.dgx.cz/…-in-html.txt&lt;/a&gt;&lt;/li&gt;

	&lt;li&gt;&lt;a
	href="http://knowhow.dgx.cz/xhtml/example-in-xhtml.txt"&gt;http://knowhow.dgx.cz/…in-xhtml.txt&lt;/a&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;

&lt;p&gt;Co se čte lépe? Skutečně má syntaktický rozdíl XHTML vs. HTML vliv na
čitelnost?&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>David Grudl</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km693</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km693
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 21:53:30 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km683"&gt;[8] Vilém Málek&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;

&lt;blockquote&gt;
	&lt;p&gt;Ale kam před začátek? Za poslední tisknutelný znak předchozího
	odstavce? Před první (tisknutelný či jiný) znak následujícího
	odstavce?&lt;/p&gt;
&lt;/blockquote&gt;

&lt;p&gt;To je dobrý postřeh, nicméně jde o tzv. minimization rules SGML a
přepokládám, že specifikace určuje, kam přesně značku umístit. Ale rád
se nechám poučit, ovšem zajímají mě jen fakta. Takže Viléme, skutečně
sis koupil a důkladně pročetl 155 stránkovou ISO 8879:1986 a tato informace
tam chybí, nebo máš jen takový dojem? ;-)&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Každopádně jsem rád, že už se tu diskutuje jen o problému mezery, a
nikoliv o nejednoznačnosti celého HTML dokumentu. (to není sarkasmus, fakt
jsem rád)&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Vilém Málek</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km694</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km694
      <pubDate>Sun, 03 Feb 2008 23:40:00 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km693"&gt;[16] dgx&lt;/a&gt; Samozřejmě jsem si ISO normu nekoupil, nejsem
Rockefeller, i když jsem některé části četl. Ty nejednoznačnosti tam
ovšem jsou, jak je konec konců vidět i na příkladu, který jsem odkazoval
výše. Hickson kdysi v nějakém článku nebo rozhovoru (bohužel si už
nevzpomínám, kde přesně) přímo tyto problémy jmenoval, když mluvil
o praktické zástavě vývoje CSS3 a založení WHATWG ;–)&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Aleš Roubíček</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km695</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km695
      <pubDate>Mon, 04 Feb 2008 07:21:20 GMT</pubDate>
      <description>&lt;p&gt;&lt;a href="#km692"&gt;[15] dgx&lt;/a&gt; proč na podporu tohoto mýtu voláš
specifikaci CSS, bavíme se o HTML. CSS říká že case-sensitivitu nechává
na cílovém strukturálním jazyku. Specifikaci HTML 4, na kterou se v úvodu
článku odkazuješ, jasně říká v bodě 7.5.2, že hodnota atributů
&lt;code&gt;id&lt;/code&gt; a &lt;code&gt;class&lt;/code&gt; &lt;strong&gt;je case-sensitive&lt;/strong&gt;.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Co se týče čitelnosti, není to demagogie, napoak je demagogie vyvracet to
jednoduchou učesanou ukázkou. Vem si projekt na kterém dělá několik lidí,
který má složitý layout, spoustu elementů. Pak teprve můžeme mluvit
o snažší orientaci v dokumentu. :)&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Brbla</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km696</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km696
      <pubDate>Mon, 04 Feb 2008 08:59:24 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km692"&gt;[15] dgx&lt;/a&gt; Davide, XHTML neposkytuje zárukou snadné
čitelnosti kódu pro lidi. Mohu psát jako XHTML validní čuník, což jsi
krásně demonstroval. Otázkou je, co jsi tím chtěl říci. Tebou
demonstrovaný příklad mi – při vší úctě – připomíná spíš
výstup opilého redakčního systému, než výstup kodéra. Nicméně –
ano, XHTML umožňuje (stejně jako HTML) psát nepřehledně a přitom validně
;-) Čuníkům zdar…&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>pixy</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km697</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km697
      <pubDate>Mon, 04 Feb 2008 12:15:30 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;Že by Davidovi vázly příjmy z AdSense a rozhodl se přitlačit
osvědčeným kontroverzním stylem? :-6&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Mám velmi intenzivní pocit, že prakticky se žádným ze zmiňovaných
&lt;em&gt;mýtů&lt;/em&gt; jsem se za celou svou praxi nikdy nesetkal. Fakt jsem ještě
nepotkal nikoho, kdo by tvrdil, že v HTML se můžou křížit značky, že
HTML parser má za povinnost si to či ono vymýšlet nebo že specifikace HTML
je v něčem horší… Všechny debaty na podobná témata, která jsem kdy
postřehl, se vedly jen o tom, že takové věci se v HTML dějí (a ne že by
to bylo korektní) a že parsery musí leccos spolknout, zpracovat kdejakou
chybu a sem tam si něco přimyslet – ale ne proto, že by to nařizovala
nějaká specifikace (on to &lt;strong&gt;vážně&lt;/strong&gt; někdo tvrdí?), ale
proto, aby byl takový parser konkurenceschopný.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;A fakt, že mnohé RSS čtečky neustály tu chvilku, která by bývala
stačila pro umravnění autorů, opustily drakonický parsing XML a začaly
tolerovat chyby (navzdory noramtivní povinnosti je netolerovat), je podle mě
obrovská chyba. To se prostě stát nemělo (leč odestát už se
to nedá)…&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>David Grudl</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km698</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km698
      <pubDate>Mon, 04 Feb 2008 13:35:47 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km695"&gt;[18] rarouš&lt;/a&gt; jako příklad prasárny jsem uvedl
rozlišování tříd podle velikosti písmen. Žádnou hlubší logiku v tom
nehledej. Je to jen příklad. Jestli tě napadne lepší, rád ho
vyměním.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;ad snažší orientace v dokumentu: štábní kultura – to je to, o čem
mluvíš. Netahejme do toho značnovací jazyky.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;a href="#km696"&gt;[19] Brbla&lt;/a&gt; Co jsem tím chtěl říct? Že XHTML
neposkytuje zárukou snadné čitelnosti kódu ;)&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;a href="#km697"&gt;[20] pixy&lt;/a&gt; no osvědčeným kontroverzním stylem…
ehm… Co je na článku napsaném stylem „otázka &amp;amp; odpověd &amp;amp; odkaz
na autoritu W3C“ kontroverzního?&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Pixy, problém je v tom, že tohle téma stále řada lidí chápe jako
osobní útok. Chápeš ho tak i ty, bohužel, proto poznámky o AdSense a
kontroverzi. Odpusť si to, nechci přesvědčovat zatvrzelce co věří svým
mýtům, dávno vím, že je to marné. Ohýbám mladé proutky.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>pixy</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km699</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km699
      <pubDate>Mon, 04 Feb 2008 14:43:27 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;Ach bože, Davide, odkdy nechápeš ironii a uniká ti smysl smajlíků?&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;A krom toho, já vůbec nejsem žádný zatvrzelec a XHTML jsem bral
především jako osvětový nástroj. Nástroj, který mmch svou historickou
úlohu splnil a dnes ho považuju za polomrtvý. Já fakt nemám jediný důvod
se hádat, bránit nebo se nedejbože zastávat nějakého XHTML. Jenom a) se
divím, že někde skutečně kolují mýty, které se snažíš vyvracet a
které já jsem za celá dlouhá léta nikdy nikdy neslyšel; b) lituju, že to
s XHTML/XML, drakonickým parsováním a striktní syntaxí nevyšlo, protože
podle mě to byla dobrá cesta. To je celé.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Aleš Roubíček</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km700</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km700
      <pubDate>Mon, 04 Feb 2008 16:40:48 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km698"&gt;[21] dgx&lt;/a&gt; ale to míchání velkých písmenek v
&lt;code&gt;class&lt;/code&gt; nebo &lt;code&gt;id&lt;/code&gt; je také o štábní kultuře, míchat
to jde v obou nářečích stejně. :)&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;V podstatě všechno se to točí mezi profíkama a prasatama, o ničem
jiném to není. Pokud má někdo za zlatou krávu pár nenáhodně
promíchaných znaků, dobře mu tak. Na světe jsou mnohem přízemnější
důvody ke svatým válkám.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>David Grudl</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km701</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km701
      <pubDate>Mon, 04 Feb 2008 17:02:13 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km700"&gt;[23] rarouš&lt;/a&gt; je možné, že jsem zvolil špatný
příklad, ale o ten přeci nejde – měl demonstrovat, že citlivost jazyka
na velká/malá písmenka nesouvisí s tím, jestli kód budu psát čitelně
nebo nečitelně. Že jde jen o věc štábní kultury. A zcela souhlasím
s druhým odstavcem.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Aleš Roubíček</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km702</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km702
      <pubDate>Mon, 04 Feb 2008 17:24:52 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km701"&gt;[24] dgx&lt;/a&gt; Ano to jsem nakonec pochopil. :) Ale jak vidno,
někteří o té citlivosti na velikost písmen v HTML netušili, čili mám
dobrý pocit z toho že teď to možná někdo bude vědět :D&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>David Grudl</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km703</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km703
      <pubDate>Mon, 04 Feb 2008 17:32:37 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km702"&gt;[25] rarouš&lt;/a&gt; jo, třeba já :-) Už vím, kde byl
zakopaný pes. Citlivost totiž přišla s verzí HTML 4, viz &lt;a
href="http://knowhow.dgx.cz/html-vs-xhtml/"&gt;příklady&lt;/a&gt;. Ta věta „Note in
particular that element names are case-insensitive in HTML, but case-sensitive
in XML.“ pochází z roku 1996, kdežto HTML 4 z roku 1999.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Chamurappi</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km704</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km704
      <pubDate>Mon, 04 Feb 2008 19:31:50 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km702"&gt;[25] rarouš&lt;/a&gt; V případě atributů typu ID jde
o chybu ve W3C doporučení HTML 4.01. Nejsou case sensitive, protože HTML
má v SGML deklaraci NAMECASE GENERAL YES. Parser má po načtení atributů
„id“ ztratit informaci o velikosti písmen, takže mu „[CS]“ ve
specifikaci může být putna. Podobný úlet je třeba i zákaz entit v
„id“ atributech. Stane se.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;a href="#km703"&gt;[26] dgx&lt;/a&gt; Tvé příklady ukazují, že prohlížeče
dodržují v quirku ISO standard a ve standardním režimu nestandardní W3C
doporučení. Verze neřeš, „id“ a „class“ vznikly oficiálně až
v HTML 4 (v prosinci 1997, rok a půl po první implementaci).&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Aleš Roubíček</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km705</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km705
      <pubDate>Tue, 05 Feb 2008 08:05:48 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km704"&gt;[27] Chamurappi&lt;/a&gt; Specifikace říká, přesně jak
říkáte, že hodnoty atributů jsou obecně na velikost písmen nesensitivní,
až na vybrané výjimky. NAMECASE GENERAL YES není uvedeno v kontextu, před
ním se ještě ukazuje krásné slůvko NAMING. takže to dále nebudu
komentovat. Váš agrument by říkal, že se všechna písmena v dokumentu
považují za velká, což jak všichni víme není pravda. Vámi předkládané
pravidlo se vztahuje pouze na pojmenování elementů a atributů, né jejic
obsahu a hodnot. takže ono [CS] ve specifikaci putna není a je
směrodatné.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
    <item>
      <author>Chamurappi</author>
      <title>Komentář k článku David se vrhl na Goliáše XHTML</title>
      <guid>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km706</guid>
      <link>http://rarous.net/weblog/254-david-se-vrhl-na-goliase-xhtml.aspx#km706
      <pubDate>Tue, 05 Feb 2008 09:37:48 GMT</pubDate>
      <description>
&lt;p&gt;&lt;a href="#km705"&gt;[28] rarouš&lt;/a&gt; Nemluvil jsem o všech písmenech
v dokumentu. NAMING deklaruje pravidla jen pro všechna „jména“, tzn.
nejen pro názvy elementů a atributů, ale i pro výčtové hodnoty atributů,
názvy entit a ID — vesměs pro všechno, co se musí skládat ze jmenných
znaků. U entit je NAMECASE NO, jinde YES.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Pokud [CS] směrodatné je, nahlašte chybu ve všech SGML/HTML
validátorech, protože ty vyhodnocují unikátnost bez ohledu na původní
velikost písmen.&lt;/p&gt;

&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
    </item>
  </channel>
</rss>
